Podstrona: Podstawy animacji i wizualizacji 3D w medycynie / Wizytówka pracownika PRz

Podstawy animacji i wizualizacji 3D w medycynie

Materiały do zajęć 2023/34

Rendery z zajęć należy wysyłać poprzez link:

Zajęcia obejmują:

Z1. Zajęcia wprowadzające - zapoznanie z interfejsem i wykonanie renderu kulki

Z2. Modelowanie strzykawki - tryb obiektowy i edycyjny

Z3. Model kości na podstawie rysunku - kość

  • modelowania na podstawie rysunku referencyjnego: paliczek

Z4. Modelowanie lekarstw - zastosowanie modyfikatora boolean i mirror; silniki renderowania w Blenderze

tabletki-eevee.pngtabletki-cycles.png

Z5-6. GIF - poruszanie kamerą po ścieżce, mapy HDRi, render serii zdjęć, UV mapping

Z6-7. Wypełnianie pojemników innymi obiektami - rigid body dynamics, teksturowanie

Z8. Problem pomarańczy - tekstury proceduralne, wprowadzenie do animacji przy pomocy keyframes

Z9. Animacja ruchu postaci - kości, keyframes

Z10. Animacja przepływu krwi

Projekty

Spakowane projekty należy przesłać do 12.06.2024  (włącznie) poprzez link:

Wysłaną paczkę należy podpisać Grupa_Nazwisko_Imie np. L1_Kowalski_Jan

Projekt I - Render lekarstw

  • Minimum na ocenę 3.0:
    • co najmniej po 1 sztuce 3 rodzajów lekarstw, w tym:
      • tabletka,
      • kapsułka twarda.
  • Minimum na ocenę 3.5:
    • co najmniej po 3 sztuki 3 rodzajów lekarstw, w tym:
      • tabletka z kreską podziałki,
      • kapsułka twarda.
    • układ elementów zestawionych ze sobą w taki sposób, aby tworzyły one harmonijną całość.
  • Minimum na ocenę 4.0:
    • co najmniej po 3 sztuki 4 rodzajów lekarstw, w tym:
      • tabletki z kreską podziałki,
      • kapsułki twarde z otoczką w dwóch kolorach,
      • kapsułki miękkie z przeźroczystą otoczką.
    • układ elementów zestawionych ze sobą w taki sposób, aby tworzyły one harmonijną całość.
  • Przy ocenie 4.5 i 5.0 pod uwagę będzie brana kompozycja, zaszumienie renderu, obecność dodatkowych elementów, widoczność krawędzi w kapsułce twardej, itp.

Projekt II - GIF narzędzia chirurgicznego

  • GIF ma przedstawiać obracający się wybrany instrument chirurgiczny (kamera obracająca się wokół obiektu lub obiekt obracający się wokół własnej osi).
    • Narzędzie ma przez cały czas być pokazywane w całości.
    • Tło powinno być jednolite.
    • Scena powinna być dobrze oświetlona.
    • Tekstura narzędzia powinna być zbliżona do rzeczywistego wyglądu.
  • Każdy student ma mieć inne narzędzie. Po wyborze narzędzia należy wpisać się na listę - lista z tematami.  Różne narzędzia można znaleźć w książce "Instrumentarium chirurgiczne" lub w internecie.
  • Narzędzie można wykonać w wybranym programie typu CAD i zaimportować do Blendera.
  • Poza GIF-em należy wysłać również jeden wybrany render narzędzia (silnik Cycles) - narzędzie powinno być inaczej ustawione, położone na jakimś elemencie. 
  • GIF można utworzyć korzystając z bezpłatnych konwerterów online np.: https://utworz-gif.konwerter-online.pl/

 Projekt III - animacja

 

Rok akademicki 2022/23

  1. Zapoznanie z interfejsem; Modelowanie strzykawki
    strzykawka.pngstrzykawka2.png
  2. Model kości na podstawie rysunków

kostka3.pngkostka_bestla.pngkosc3.png

3. Lekarstwa - modelowanie różnych kształtów na przykładzie leków

tabletki.png

4. GIF

ezgifcom-resize.gif

5. Wypełnianie pojemników innymi elementami - rigid body dynamics w blenderze

cuksy2.png

6. Animacja przepływu krwi

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Akceptuję